November 09, 2014

Hvordan designer man et mosaik mønster ?


når man ikke har specielt kunsteriske evner !

Mit første bud på en mosaik var ikke specielt pænt, idet jeg "bare" havde fordelt de fem forskellige farver mere elle mindre regelmæssigt rundt omkring med en ligelige fordeling imellem de valgte farver.

Dagen efter mit første designforsøg iførte jeg mig en Marimekko striksweater på før at jeg kørte på arbejde. Vel fremme på arbejde gik det op for mig, at denne Marimekko sweater var løsningen på mit mosaik design problem !!! Hjemme efter arbejde blev sweateren placeret ved siden af computeren, hvorpå jeg gik i gang med lave mit mosaik mønstret til køkkenet med kraftig inspiration fra denne Marimekko sweater.

Lettet kunne jeg afgive den endelige order på keramik fliser inkl nogle extra styk til Dorthe Hansen. I alt 140 fliser er bestilt fordelt på følgende farver:


  • 24 isblå
  • 26 havblå
  • 47 havgrøn
  • 29 forårsgrøn
  • 14 hyldeblomst
Så nu venter jeg i spænding på, hvornår alle disse fliser er færdig, så de kan blive sat op på væggene i mit nye køkken.

No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...